Projekt Pasavček 5. maj 2025 Projekt Pasavček v 3. a razredu S spoznavanjem lika Pasavček so bili učenci že seznanjeni iz prejšnjih let. Letos sem se odločila, da njihovo znanje nadgradim z različnimi zanimivimi aktivnostmi. V okviru predmeta spoznavanje okolja smo se veliko pogovarjali o pomembnosti pripetega pasu za vse potnike v vozilu in uporabi ustreznih varnostnih sedežev za otroke. Večkrat smo tudi utrjevali znanje za varno vedenje v prometu, in sicer varno prečkanje ceste, kamorkoli smo šli, igra vlog s prometnimi znaki, semaforji in avtomobili… Vključila sem vsebine iz učnega načrta, kjer učenci spoznavajo za pešce pomembne prometne znake v šolskem okolišu, pridobivajo spretnosti za samostojno vključevanje v promet, razumejo pomen uporabe odsevnih teles in nošenja svetlih oblačil ter spoznavajo pravila varne hoje. Pri urah slovenščine smo prebrali dve slikanici z naslovoma Formula 1 in policaj Mataj ter Lučko in prevozna sredstva. Učenci so po branju poustvarjali zgodbo. Zapisali so nadaljevanje zgodbe. V mesecu aprilu nas je obiskala tudi medicinska sestra iz Zdravstvenega doma Jesenice. Učencem je podrobno razložila, kako pomembna je v prometu varnost ter previdnost. Pogovarjali so se o tem, da zase skrbimo tako, da se varno obnašamo v prometu, ampak tudi tako, da dovolj počivamo, skrbimo za osebno higieno, uživamo zdravo prehrano in se ukvarjamo z redno telesno aktivnostjo. Pri urah športa smo izvajali različne elementarne igre na temo prometa. Učenci so izvajali različne načine premikanja v prometu, tako da so bili kolo, avtomobil ali pešec. Igrali smo se tudi igro semafor, kjer barve ponazarjajo način premikanja. Pri pouku likovne umetnosti smo narisali prometne znake, ki so v okolici naše šole. Učenci so izdelali tudi maketo prometnega režima v okolici šole. V skupinah so učenci izdelali plakate, v katerih so naslikali udeležence v prometu kot so pešec, kolesar in voznik skiroja in na njih predstavili njihove pomembne elemente. Nato so prav tako v skupinah izdelali plakate, na katere so narisali okolico naše šole in možne poti za pešce, kolesarje in voznike skirojev. Učenci so si izdelali obešanko z likom Pasavčka za v avtomobile, ki jih opozarja, da se pred pričetkom vožnje pripnejo z varnostnim pasom. Izvedli smo tudi razredno anketo, ali učenci sedijo v otroških sedežih ali v jahačih. Ugotovili smo, da jih manj kot tretjina še sedi v otroških sedežih, več kot tretjina jih sedi v jahačih in manj kot tretjina ne sedi več v sedežih ali jahačih. Z učenci smo se pogovorili, da je varnost na prvem mestu ter da je potrebno biti v avtomobilu pripet z varnostnim pasom zaradi naše varnosti. Pogovarjali smo se tudi o varnem obnašanju med vožnjo ter da se voznika med vožnjo ne moti. Pasavček nam je dal ogromno novega znanja, saj je varnost na prvem mestu v prometu. Učenci so preko zanimivih aktivnosti prepoznali pomen varnosti, ki j je ključnega pomena. Vse to znanje bodo vsekakor redno uporabljali tudi v vsakdanjem življenju. In kot pravi Pasavček: »Red je vedno pas pripet!« Projekt Pasavček na nacionalni ravni koordinira javna agencija RS za varnost prometa. Koordinatorica projekta: Tina Prešeren