Prezihovvoranc.si
Cesta Toneta Tomšiča 5
Jesenice
4270
Slovenija
os-pv.jesenice@guest.arnes.si

Juhu, bazar je tu!

Pa smo ju dočakali! Praznični čas in praznični bazar. ✨

 

Avtorice: Fadila Mamić, Ema Okić, Ela Vuković

 

Šolski novinarji smo se pred bazarjem pogovarjali s pomočnico ravnateljice Kristino Vilič in učiteljico Petro Bremec.

 

1. Na vabilu smo opazili, da bo letošnji bazar malce drugačen, nam lahko kaj poveste o tem?

Ga. Vilič:

Letošnji bazar bo bolj spektakularen, otvoril ga bo otroški pevski zbor (Žepki), ki nam bo zapel dve pesmici, zraven bodo učenci tretjega razreda zaplesali ples snežink in povedali nekaj lepih želja za prihajajoče leto. Potrudili se bomo, da bo ta uvod v popoldanski del bazarja otvoril tudi prižig lučk.

 

2. Zakaj vsako leto poteka praznični bazar?

Ga. Bremec:

Praznični december je čas, ko se po šoli širita toplina in ustvarjalno vzdušje, zato je to popoln mesec za različne šolske dogodke. Na naši šoli je že tradicionalni dogodek, na katerem učenci pokažejo, kaj vse so ustvarili na tehniških dnevih, kjer se učijo različnih spretnosti – od načrtovanja in oblikovanja do ročnega dela in tehničnih postopkov. Tako starši in obiskovalci lahko od blizu vidijo, kakšno praktično in ustvarjalno znanje pridobivajo učenci.

Poleg predstavitve izdelkov bazar tudi povezuje učence, učitelje, starše in druge obiskovalce v prijetnem prazničnem vzdušju, kjer se skupaj veselimo dosežkov in ustvarjalnosti. Predstavitev izdelkov pa ni le zabava in druženje, ampak ima tudi dobrodelni namen — zbrana sredstva gredo v šolski sklad, ki pomaga pri financiranju dejavnosti, izletov, projektov in pomoči učencem, ki to potrebujejo.

 

 

3. Od kod dobite ideje za izdelke?

Ga. Bremec:

Ideje za izdelke, ki jih ustvarjamo za praznični bazar, nastajajo na različne načine. Na predmetni stopnji jih večinoma predlaga vodja tehniških dnevov, učiteljica tehnike in tehnologije skupaj s svojim strokovnim aktivom, nekaj zamisli in idej pa prispevajo tudi razredničarke. Na razredni stopnji se učiteljice še posebej angažirajo – poleg peke slastnih dobrot skupaj z učenci ustvarjajo izdelke iz najrazličnejših materialov ter spodbujajo domišljijo in ročne spretnosti.

Vodja tehniškega dne mora upoštevati tudi dostopnost materiala, stroškovni okvir, zahtevnost izdelave in čas, ki ga imamo na tehniškem dnevu na voljo. Pomemben je tudi osebni angažma učiteljev, ki vodijo skupine, saj s svojim pristopom učence motivirajo in usmerjajo.

Čeprav živimo v času, ko je je veliko izdelkov mogoče kupiti poceni in takoj, želimo učencem približati vrednost ročnega dela. Vedno pogosteje namreč opažamo, da otrokom primanjkuje potrpljenja, vztrajnosti, finomotorike in ustvarjalnega razmišljanja, ki jih zahteva večurno ustvarjanje. Prav zato so ideje za izdelke skrbno izbrane — želimo, da učenci doživijo izkušnjo, pri kateri je pomembna pot, ne le rezultat. S tem razvijajo spretnosti, ki jih sodobni svet pogosto potiska na obrobje, ročno delo pa znova dobi prostor, ki si ga zasluži.

 

4. Kako določate cene za izdelke?

Ga. Bremec:

Cene izdelkov določimo tako, da najprej upoštevamo stroške materiala in čas, ki so ga učenci vložili v izdelavo. Pri tem pazimo, da so cene dovolj dostopne, saj želimo, da si lahko vsak obiskovalec privošči vsaj kakšen izdelek. Učitelji z vodstvom šole zato skupaj ocenimo vrednost posameznega izdelka in poiščemo pravično ravnovesje med vloženim trudom in simbolično ceno. Ker ves izkupiček namenimo šolskemu skladu, želimo, da obiskovalci s svojim prispevkom ne le domov odnesejo nekaj lepega, temveč tudi pomagajo pri ustvarjanju boljše šolske izkušnje za vse učence.

 

5. Kateri izdelki se po vašem mnenju najbolje prodajajo?

Ga. Vilič:

Najhitreje se je lansko leto prodala hrana oz. piškoti, slaščice in mislim, da bo tudi letos tako. Bo pa letos ena posebnost na bazarju, in sicer pekli bomo mini palačinke, tako da se mi zdi, da bo to najbolj obiskana stojnica. Če pa pogledamo izdelke, ki ste jih delali vi, učenci, na tehniških dnevih, se mi pa zdi, da se najhitreje prodajajo kakšne manjše svetleče stvari.